نقد داستان : ما هم موقعیت داریم و هم شخصیت و هم کنش و معمولا این سه در کنار هم اگر خوب به کار گرفته شوند یک داستان کامل را شکل می دهند.
در اینجا این سه به طور هدفمند و معناداری با یکدیگر رابطه برقرار کرده و به ظاهر داستانی را خلق کرده اند. برادری که به یاد برادر دیگر اشک می ریزد و طبیعتا برادر دیگر بایست که مرده باشد به خصوص که در تابلوی کتابخانه که به نام اوست از کلمه "مرحوم" نیز استفاده شده است.
یک نکته را فراموش نکنید. ماجرای یک داستان باید جذابیت زیادی هم داشته باشد. تنها به داستان رسیدن کافی نیست. باید دید حتی اگر مخاطب این نوشته را داستان بگیرد چقدر از آن لذت خواهد برد. این نوشته بیشتر احساس دارد تا جذابیت کنشی. همین شاید جذابیت نوشته را کم کند به خصوص که احساس دلتنگی و اندوه برادر به مخاطب منتقل نمی شود چون نوشته بسیار کوتاه تر از آن است که چنین رابطه ای را برای انتقال احساس ایجاد نماید.